גברת אסתי לוי, מנהלת היחידה

http://online.haifa.ac.il

היחידה להוראה נתמכת מחשב הוקמה באוגוסט 2000 במסגרת לשכת הרקטור כדי לעודד את שיפור ההוראה האקדמית באמצעות שילובם של טכנולוגיות מחשוב וכלים חדשניים.

כיום, היחידה אחראית על קידום ההוראה והלמידה המתוקשבת באוניברסיטת חיפה ומציעה בתחום זה שורה של כלים ושירותים לקהילת המרצים והסטודנטים. בנוסף, מזה מספר שנים שהיחידה מרכזת באוניברסיטה גם את מערך הווידיאו לצרכים אקדמיים.

מערך התמיכה של היחידה מבוסס על הדרכות אישיות הניתנות פנים אל-פנים, טלפונית או בדואר אלקטרוני בזמן המתאים ביותר לחבר/ת הסגל: ימים א’-ה’ 19:30-08:30. בנוסף, היחידה מפעילה מערך תמיכה מקוון הכולל מדריכים וסרטוני הדרכה קצרים.

שירותי היחידה כוללים בין היתר סיוע בבניית אתרי קורסים, פיתוח קורסים מתוקשבים במלואם, פיתוח קורסי Mooc, פיתוח קורסים משלבי תקשוב, הקלטות שיעורי השלמה, הקלטות שיעורים בכיתה, שידורים חיים ושיחות וועידה, בחינות מקוונות, פיתוח לומדות ועוד.

צוות היחידה מדריך ומלווה את סגלי ההוראה בכל שלבי הפיתוח של אתרי הקורסים על סוגיהם השונים: אתר מלווה לקורס, אתר משלב תקשוב וקורסים מתוקשבים במלואם (קורסים ללא מפגשים בכיתה). בזכות פועלה של היחידה, לרב מוחלט של הקורסים יש כיום גם אתר מלווה המאפשר בניית קהילת למידה, למידה עצמית ולמידה מונחית ביחידים ובקבוצות.

פעילות התקשוב באוניברסיטת חיפה גדלה כל העת. נכון להיום, פותחו ביחידה מעל 140 קורסים מתוקשבים במלואם א–סנכרוניים מתחומי דעת שונים, מרביתם על פי מודל ייחודי שפותח ביחידה. בקורסים אילו לומדים בכל שנה כ–12,000 נרשמים.

משרדי היחידה נמצאים באגף החדש בספרייה בחדרים 144 ו–145, אולפן הווידיאו של היחידה ממוקם בקומת ה–500 בבניין הראשי ואולפן שיחות הוועידה בכיתה 606 בבניין הראשי.

מרצים ועוזרי הוראה מוזמנים לפנות לצוות ההדרכה והתמיכה של היחידה כדי לתאם הדרכה אישית בטלפון: 8288053, 8288253, 6598828, או בדוא״ל: .support_online@univ.haifa.ac.il

מערך התמיכה המקוון של היחידה משלים את פעילויות ההדרכה והתמיכה הישירות באמצעות אתר היחידה (http://online.haifa.ac.il) המרכז את כל נושאי ההוראה והלמידה המתוקשבת באוניברסיטת חיפה. האתר כולל מגוון מדריכים וסרטוני הדרכה.

היחידה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם שורה של גורמים אוניברסיטאיים כולל אגף המחשוב, הספרייה, מתאמי–מחשוב בפקולטות, מנהלי מעבדות מקצועיות ומנהלי מעבדות סטודנטים, במטרה לקדם את איכות ההוראה והלמידה המתוקשבת באוניברסיטת חיפה.